Face the drought to explore and meet the stories of the Brazilian backlands!
Explore the aridest regions, collect resources and discover clues about the destiny of the young Cícera, a girl that faces the drought to explore the 19th-century Brazilian backlands to find her parents again.
To survive in ÁRIDA you will need some equipment. Use the machete and hoe for essential actions such as getting water, opening paths, or cutting a corn crop. But do not forget to have a handful of grindstones because blunt equipment is of no use!
To live in the backlands you need to be wise. The fauna and flora are unusual, so try to learn the recipes available for crafting with the typical items of the region. Maybe one day you need to cross the backlands ...
Hunger and thirst can be very cruel in the backlands during the drought. Ask for help for the elders of your village and solve their quests to get some water and food.
Explore the aridest regions to learn more about the backlands and find the resources you need to stay on your way. A full inventory is always a good idea!
The Brazilian backlands is a special place, with many stories that would only happen there. Venture out to search for the collectible lost objects and find out more about the legends of the backlands.