As the Crimson Curse spreads unrelentingly over the estate, parties will battle new enemies in familiar regions, as well as setting foot in a completely new sprawling environment: the Courtyard. There, amidst unique curios, traps and obstacles, a complete faction of new blood-crazed foes lie in wait, overseen by three distinct boss encounters. These slavering enemies and epic encounters will introduce new combat mechanics, testing the limits of your favorite strategies.
As the infestation grows and your roster begins to sicken, the Fanatic will emerge to roam the hallways, confusing friend and foe alike in his zealous quest to exterminate the Curse.
The odds are not completely stacked against you, however! A new playable hero class will be added alongside powerful new trinkets, town events, and a fresh way to expand and upgrade your Hamlet.