I Was a Teenage Exocolonist
You have your whole life ahead of you. Will you spend it studying in school, or diving into the intriguing flora and fauna of this new world? Will you introduce space-age technology, or live in harmony with nature? Will you battle massive beasts, or nurture future generations? Realized in brilliant watercolor, the world of Vertumna is yours to explore.
Everything you learn and experience will make you and your colony stronger. You will thrive and you will make mistakes. These formative moments - your memories, decisions, and friendships - become collectible cards you carry with you. Each season brings new obstacles on Vertumna. The battle cards you earn from your experiences give you new options for overcoming these challenges, whether that is navigating relationships, learning new skills, exploring the planet, or staying alive. Every decision counts, during this life and the next.
The cosmos is full of incredible mysteries, and your ability to remember your past lives is one of them. There are dozens of different endings to your story. How many lives will it take to save both your colony and the planet? Are you ready to wake up again?
Play your best hand in challenge encounters to ace your math test or escape from a wild snapbladder.
Pick from 25 colony jobs, like goofing off as a depot clerk, or surveying the valley.
Get to know 10 dateable characters, including dog-boys, aliens, hot politicians and stone cold killers.