IXION
Authorised by DOLOS AEC, you will guide the Tiqqun space station onwards in a perilous journey to find a new home for humanity. Station infrastructure, population management, exploration, survival, these responsibilities fall to you. Will you find hope out there in the dark?
IXION combines city building, survival elements and exploration, into a thrilling space opera as you explore the stars. Propelled onwards through a perilous journey, you are the Administrator of the Tiqqun space station, charged with finding a new home for humanity.
What choices will you make when confronted with impending disaster? What will you discover out there in the dark?
A population to manage, survivors to find, cryopods to recover... Maintain your crew's trust in the corporation that started this venture, or face failure and mutiny. Six sectors can be unlocked within the station, each able to house more population, support new jobs, and provide opportunity to monitor the crew with the Data Listening System. Will you bring hope to the people?
DOLOS are famed for their innovative technology, their scientists, but the Tiqqun now finds itself cut off. Find what resources you can, research what you do not have. Find new ways to provide for your settlement, construct new buildings to create what’s needed. Modify the Tiqqun station, improve it, forge ahead in this odyssey.
There are whole new stellar maps to explore. Send out probes to reveal what’s hidden, create mining and cargo ships to find resources, commission science expeditions to discover the secrets and threats you’ll find out there in space. Encounter other survivors and bring them into the fold of your mission, objective - survive.