Whiskerwood
Carve mountains, traverse seas, and explore untamed new lands as you build grand cities – the ingenuity of the humble mouse is on full display in Whiskerwood as you establish elaborate automation systems to efficiently run complex production chains, all while dealing with the oppressive demands of your cat overlords.
As the dominion of cats spreads across the seas, the common mouse is sent forth from its home on perilous journeys. Arriving by ship on untouched islands rich in all manner of resources, the mouse must quickly establish a colony to meet the immediate and ever-growing demands of its feline masters.
The cities of Whiskerwood are built on islands, and though they range in size, space will always be limited – utilize rodent rigor to build upwards and pierce the skies, or dig deep underground and into the cliff sides and mountains that dot the land to make the most of the space available to you. Verticality is key in Whiskerwood – it brings with it great opportunities and challenges alike.
Though your ship arrives with an initial supply of resources and a starting band of mice, you must quickly establish core structures, essential services, and production capabilities to ensure continued growth and prosperity. Establish logistics networks and healthcare facilities, ensure buildings are properly heated and maintained, and send forth your mice to fell trees, mine mountains, and tend to the fields and fish. The cats will demand their due, and your own citizens will abandon the colony if their needs aren’t met on a daily basis – you must strike a perfect balance between the needs of the mouse and the demands of the cat.
Colonists have unique attributes that impact their ability to efficiently perform tasks, and each belongs to one of several guilds influencing their preferences, strengths, and weaknesses. Assign tasks to each of your mice accordingly, and pay special attention to their personal traits as well – some will have a preference for living underground or in solitude, others will overlook pollution and happily live in even the most industrial parts of your city, and others still will be capable sailors and ship captains unlocking opportunities beyond your shores.
The life of a pioneer is not an easy one – far from home without familiar creature comforts, you must learn to withstand and harness the forces of nature to provide for your colony and tend to the various needs and wants of your mousefolk.
Shape the land through terraforming, creating massive burrows for housing and storage within mountains, or drawing water deep inland from the coast to power your industry. Invest the time to flatten vast expanses of land in an effort to ease and cheapen your construction projects, or work around the peaks and valleys of each new procedurally generated island map.
The industrious mouse is not only a hard worker, but a clever one too – harness the power of automation to sniff out efficiency at every corner. Implement conveyor belt systems over great distances to carry goods up and down the colony faster than a mouse’s paw alone could, and pursue advanced technologies to evolve from a humble mouse-powered colony to a steam-powered mousetropolis.