Songs of Conquest
Raise mighty armies, wield ancient magic and forge an empire. This turn-based strategy adventure game fuses strategic decision making, tactical combat and kingdom management.
Songs of Conquest is a turn-based strategy game inspired by 90s classics. Lead powerful magicians called Wielders and venture to lands unknown. Wage battles against armies that dare oppose you, hunt for powerful artifacts and expand your territory. The world is ripe for the taking – seize it!
Explore a wide variety of maps with diverse enemies and valuable loot. Delve into contrasting biomes with unique factions, environments and battlefields.
Manage resources, research new advancements and expand your kingdom. Plan your towns to match your playstyle – Will you enlist every archer you can to rain death from their bows, or will the eternal legions of Aurelia march to war beneath your banners?
Dive into a deep combat system using troop abilities and powerful magic. Combine troops to maximize available spells and damage potential. March into epic siege battles and determine which faction matches your playstyle and strategy. There are many ways to conquer!
Handcrafted maps for the curious adventurer, or randomized maps for endless replayability. Conquest maps allow head-to-head battles, while Challenge maps offer strategic puzzles to hone your tactical thinking. Find a plethora of maps created by the Lavapotion team as well as our mod community.
Venture into the world of Aerbor on your own, team up with a friend, or enlist AI allies and enemies - the choice is yours. The majority of maps are playable in single player, co-op, or multiplayer through local hotseat or online.
Four factions are locked in an epic conflict. Arleon, knights of old battling each other for dominance. Rana, ancient tribes fighting for survival in the swamp. Loth, necromancers raising the dead to create a glorious future. Barya, bold mercenaries and inventors dedicated to coin, gunpowder and independence.
Listen to the bards as they celebrate your path to victory. Each campaign comes with a unique song that tells the tale of your rise and ruin. Unlock new verses as you complete missions, enjoying the full track at the end of the journey.
The in-game map editor allows you to create your own adventures using the same tools the developers use to create campaign and skirmish maps. Script in-game events, control the soundtrack, write dialogue and share your creations with others!