3DMark Time Spy
Time Spy is a DirectX 12 GPU and CPU benchmark test for gaming PCs running Windows 10 and 11. Time Spy Extreme raises the rendering resolution to 3840 × 2160 (4K UHD) and includes a more demanding CPU test.
Time Spy is a DirectX 12 benchmark test for gaming PCs running Windows 10. With its pure DirectX 12 engine, built from the ground up to support new API features like asynchronous compute, explicit multi-adapter, and multi-threading, Time Spy is the ideal benchmark for testing the DirectX 12 performance of modern graphics cards.
Time Spy Extreme is the world’s first 4K DirectX 12 benchmark test. It is perfect for benchmarking the latest high-end graphics cards and new processors with 8 or more cores. To run Time Spy Extreme, you will need a dedicated GPU with at least 4 GB of video memory.
Explore your PC's performance limits with custom benchmark settings. With this upgrade, you can change the rendering resolution and quality settings for DirectX 12 benchmark tests.
Stress testing is a good way to check the reliability and stability of your system after buying or building a new PC, upgrading your graphics card, or overclocking your GPU. Stress testing can also identify faulty hardware or the need for better cooling.
Time Spy Extreme should not be used to benchmark systems with integrated graphics as the rendering will affect the simulation time on such systems due to shared resources.