Agatha Christie - Hercule Poirot: The London Case
From the brilliant mind of the BAFTA Scotland Award-Winning studio, Blazing Griffin, get ready in 2023 for a new adventure as the famous detective Hercule Poirot travels to London for a seemingly simple task of delivering a painting for an exhibition, that will be unfortunately stolen during the grand opening.
For the first time ever, players will have the opportunity to team up with Poirot’s beloved sidekick in the books, Hastings, as they uncover a new mystery. Expérience a new location, adventure, and partner in this exciting next chapter of Hercule Poirot in his youth."
"In this detective adventure game, you will take on the role of the famous detective, Hercule Poirot, as he joins forces with Lloyd's of London to ensure the transportation, protection, and sale of a valuable painting of Mary Magdalene. The painting is to be the centerpiece of a new exhibit at a London Museum, featuring other works of ecclesiastical art on loan from Brussels.
As an employee of Lloyd's of London, your colleague, Hastings, will assist you in handling the insurance of the artworks and the sale of the painting. Upon arriving at the museum, you will meet with the new owner of the painting, Mortimer Ailsworth, and the curator of the museum, Evelyn Warbeck. Use the resources at your disposal to examine the security and protect the painting from any potential threats.
One week later, a Preview Gala will take place where all of the main characters will be in attendance. However, things take an unexpected turn when the painting is stolen from under everyone's noses. Your sharp detective skills will be useful to uncover the truth and find the culprit behind the theft.
Witnesses and Suspect Interrogations – Solve mysteries and challenge suspects using the new match puzzle system to spot inconsistencies on the spot.
Environment and Item Inspection – Explore all new environments and get up close with new first person inspection puzzles for a more cinematic view of the scenes.
Mindmaps and Character Profiles – The game’s trademark mindmaps return allowing you to ese Poirot’s famous little grey cells to build challenging mindmaps and then draw the correct links that can solve the case. The same now applies to the various suspects as Poirot gathers facts and information about each one to build detailed character profiles, key to solving the case and finding the true criminal among them.