Amnesia: A Machine for Pigs
This world is a Machine. A Machine for Pigs. Fit only for the slaughtering of Pigs.
Wealthy industrialist Oswald Mandus awakes in his bed, wracked with fever and haunted by dreams of a dark and hellish engine. Tortured by visions of a disastrous expedition to Mexico, broken on the failing dreams of an industrial utopia, wracked with guilt and tropical disease, he wakes into a nightmare. The house is silent, the ground beneath him shaking at the will of some infernal machine: all he knows is that his children are in grave peril, and it is up to him to save them.
Other - minimum: Integrated Intel HD Graphics should work but is not supported; problems are generally solved with a driver update.