Crank up the new world’s agricultural boom with the modular haciendas and face the challenges of the new scenario.
Build powerful haciendas and use their modules to influence various areas of your islands.
Fulfill your dreams of owning a country estate and discover many ways to enhance it.
Discover new ways of producing goods from the old world into the new world, strengthening your residents' independence, and massively increase farming productivity by using the newly produced fertilizer.
Play as Vasco de Oliveira, sent to deserted islands to mine precious silver that must be delivered to the crown in time.
Face seasonal challenges, plan your productions ahead, and create an irrigation system that will help you survive the summer heat!