FAQ
A44 is an independent games studio based in Wellington, New Zealand, founded in 2013.
For everyone wandering into the light for the first time in the world of Ashen, we’ve put together FAQ for the multiplayer, so you know exactly how you can team up with other players.
Ashen features passive multiplayer, meaning you’ll encounter other wanderers in the world who you can choose to complete quests with, take on dungeons or just explore the world together.
Players you connect with appear as the NPC character you’re currently on a quest with, and likewise you will in their game too.
Once you’ve completed the first quest (‘Hammer and Spark’) and founded your town (known as Vagrant’s Rest), you can connect with players throughout the rest of the game.
You will need to run outside the town boundaries in order to connect as the town itself is a single player zone.
For two players to connect, you’ll need to be at roughly the same part of the main story. A good indication for this, is the bosses you’ve defeated. For example, a player who has defeated the first boss, can't connect with a player who hasn't defeated the first boss.
Inside the perimeter of your town, Vagrant’s Rest, you won’t be able to connect to other players.
You can enter dungeons with someone else, but once you’re inside you won’t be able to connect to any other players besides the one you entered with, until you leave the dungeon.
We currently do not support multiplayer cross-play between the console and PC versions of Ashen.