WHAT IS ASPHALT 8?
Part of Gameloft’s Asphalt franchise, Asphalt 8 offers an extensive collection of over 300 licensed cars and motorbikes, delivering action-packed races across 75+ tracks. Immerse yourself in the thrilling world of high-speed racing as you jump into the driver's seat.
Explore stunning scenarios and landscapes, ranging from the scorching Nevada Desert to the bustling streets of Tokyo. Compete against skilled racers, conquer exciting challenges, and engage in limited-time special racing events. Prepare your car for the ultimate test and unleash your drifting skills on the asphalt.
No, it’s not needed, but you won’t be able to challenge your friends, compete in the Worldwide Leaderboard or upload your ghosts unless you connect.
You just need to race and earn Stars and Asphalt Credits. Some of the Events are locked by Stars, while others require that you own a specific car.
Stars measure your progress throughout Career Mode. There are 374 Events with 5 Stars to gain in each one, for a total of 1,870 Stars. The first 3 Stars are always won based on position/time/score in a Career Event. This depends on the game mode. The 4th and 5th Stars are won by completing two specific objectives per Event. These objectives are described in the Pre-race screen.
The cars in Asphalt 8 are not locked. You just need the correct amount of currency to buy them. Cars can also be won in different activities (Time-Limited Events, Festival, Season Pass, etc.).
You can unlock an Event by obtaining the required number of Stars, by purchasing a specific car, by purchasing a car from a specific class or from a certain manufacturer (for example, any Audi car), or one that has the required engine type (for example, electric).
They're the limited-time competition events in multiplayer. You can receive rewards during the season for reaching a new league. Moreover, you receive daily rewards during the season for participation in races, depending on the league. For completing season challenges, you can receive additional rewards at the end of the season.
Each race in the Multiplayer league will require you to spend Tickets. Please remember that Tickets cannot be sold; they can only be used in the Multiplayer mode.
The Season Pass is a long-term event. Simply race to level up your Season Pass and then pick rewards!
Rewards are grouped in pages. To claim rewards, you must spend Mileage Coins. The first page is available right away. To unlock more pages, you need to level up your Season Pass first.
This is a special offer that gives you a chance to win more valuable rewards during the Season Pass. Some rewards are only unlocked with the Premium Pass.