Assassin's Creed II
Ezio befriends Leonardo da Vinci, takes on Florence’s most powerful families and ventures throughout the canals of Venice where he learns to become a master assassin.
Ezio Auditore da Firenze is a young Italian noble who will learn the ways of the assassins after his family was betrayed and he looks to seek vengeance. He is a lady’s man, a free soul with panache yet has a very human side to his personality. Through him, you become a master assassin.
Italy in the 15th century was less a country and more a collection of city-states where families with political and economic strength began to take leadership roles in cities like Florence and Venice. This journey through some of the most beautiful cities in the world takes place in a time in history where culture and art were born alongside some of the most chilling stories of corruption, greed and murder.
You will be able to perform missions when you want and how you want in this open-ended world that brings back free-running and adds elements such as swimming and even flying to the adventure. The variety in gameplay adds another layer for you to truly play through the game any way you choose.
Perfect your skills to become a master assassin where you brandish new weapons, learn to disarm enemies then use their weapons against them, and assassinate enemies using both hidden blades.