Assassin's Creed Chronicles: Russia
Join Nikolaï Orelov in his search for redemption as you journey through an iconic, propaganda art style Russia in 2.5D gameplay.
Dive into the middle of a major historical event served by iconic propaganda art style and its revolutionary symbolism. Start in Ekaterinburg and escape Ipatiev house with Duchess Anastasia. Jump on the famous trans-Siberian train towards Kazan to meet Leon Trotsky. Infiltrate the Kremlin and then escape from Moscow while being chased by a tank !
Explore a brand new cotemporary setting in the 20th century, with its modern architecture and interactive environmental stealth systems, such as elevators, radios & trip wires. Interact with new vehicles like trucks, trains & even tanks. Avoid searchlights & snipers. Hijack telephones to draw enemies away from their patrols. Use modern weapons to electrocute & poison guards.
Nikolaï the brutal but efficient. Embody Nikolaï a superlative marksman, snipe targets and detonate mines from a distance with his customized scoped and silenced rifle or get up close with its bayonet. Discover Nikolaï’s Mechanical Winch, a versatile tool that sends electric shocks, disrupt electrical components or electrocutes enemies in key locations.
Anastasia the deadly shadow. Or play Anastasia with her unique distraction skills, access & infiltrate narrow channels and discover her powerful abilities, including the exclusive Helix Blade.