At Eve's Wake Definitive Edition
At Eve's Wake is an interactive Lovecraftian horror story about surviving a family you never knew and their servitude to a dark patron. Discover what your family knows and does to win, only to have it used against them by your actions. All this knowledge remains with you through victory or death, beyond the bounds of time and space. Armed with this knowledge, your actions will shape your fate and that of the family. Will you embrace this gift or rid humanity of their taint?
Personality trait-based play styles that affect actions, dialog options and overall difficulty.
In short, there is no auto-save function. With this gift you can unravel reality and discover alternative solutions.
Are you strong, smart or charismatic? These personality traits influence how you respond to situations, and how people will perceive you.
Each personality offers an unique play style, providing different dialog options and insights during your play through. It also sets the difficulty of the story and how you can overcome certain obstacles.
Aggressive and physical actions will prove more successful. Brute-force your way to success.
Persuasive actions will prove more successful and you sway situations in your favour.
Armed with knowledge you will be able to make choices that alter the direction of the story.
How you ultimately choose to shape your fate can affect your fragile state of mind.
Certain actions cause the human mind to go on a path spiraling down. Some slide down slowly without even knowing and and some do so fully aware tumbling face first down the steps.
Each story begins with a clean slate and state of mind. Whilst you cannot track your current sanity, there are a total of 3 states. This means that there are a total of 3 layers to the music you can hear. Whether this is a blessing or a curse, is something only you can decide.
Raised by your mother, you’ve never known your family. Her sudden passing left you with many questions she never answered you: Why can’t I remember my family? Why did she split with the family? What happened to my father?