Aven Colony - The Cerulean Vale
This additional sandbox map features the harshest environment yet, and the greatest rewards. Push yourself to the limit of extrasolar survival!
Discover the remnants of an ancient seabed, tinted blue by crushed micro-crystals of azurite.
Native Earth crops simply refuse to grow in this former ocean floor. Prepare to cultivate local plantlife to survive this hostile region.
Get ready for a region that features some of the most challenging weather conditions on the planet!
Produce remarkable levels of electricity by taking advantage of Aven Prime's most generous deposits of Zorium.