Backbeat
Manipulate four threads of time to guide your band through sokoban-style puzzles. Manage squad resources over a set of limited turns. Experience a homage to 1990s ensemble dramedies. Customize the dynamic soundtrack with audio effects.
Stephanie "Watts" Watson, an aspiring bassist, bounced from audition to audition never finding music that really resonated with her, that is, until she discovered the magic of funk. Caught up in the groove, she recruits a group of hometown amateurs to take on art school darlings La Tormenta at the Battle of the Bands.
Manipulate each character separately, rewinding or fast-forwarding along the timeline in the process to reach her current point in time. Changes in time are reflected in the progress and actions both past and present of each character, creating some possibilities and removing others.
Each character has his own resource-limited super move which can be triggered under certain conditions. Tip toe through tight spaces with your bassist, slide through guards with your keytar player, break through walls with your drummer, or blow enemies out of the way with your mighty super sax. Strategic use of your super moves increase the number of solutions to each puzzle and are the key in gaining a maximum score.
Backbeat is a homage to the 16 and 32-bit story-driven games of the 1990s, recreating the challenges and victories of the last days of analog life and the birth of the internet. The suburban Washington D.C. area is reflected in diner parking lots, shopping malls, and dimly lit arcades.
A colorful cast of supporting characters both friend and foe join Watts as she struggles with leadership, success, and holding together a band.