Powered by the Unreal Engine, you’ll lose yourself in beautiful environments, with a variety of fish species and a diverse range of equipment that will immerse you in the world of Bassmaster. The challenge doesn’t stop at the Bassmaster Classic, master in-game seasonal challenges to collect cosmetic items & equipment so you can show off your skill when fishing on the lake.
Equip and use a vast selection of licensed content such as Yamaha Outboard motors, Skeeter Boats, Missile Baits, and much more!
Play as or compete against legends like Scott Martin, Hank Cherry and 8 other official pro anglers.
Take to the water on 8 real-world venues and explore everything from Sabine Rivers back waters to the huge open horizons on Lake Hamilton.
Compete throughout the College Series, Opens and Elite Series and progress to the Bassmaster Classic to become the champion. With Dave Mercer the official tournament announcer to host your weigh ins as you chart your course for success, increasing your following with big catches and bigger partners with the new sponsors system.