Beyond CAD
Beyond CAD is the most powerful 3D visualization engine ever created for transportation and other civil engineering projects. Achieve industry leading 3D image and video renders in a fraction of the time and cost.
Beyond CAD is the most powerful 3D visualization engine ever created for transportation and other civil engineering projects. Achieve industry leading 3D image and video renders in a fraction of the time and cost of outsourcing or using other visualization workflows.
Built on Unreal Engine, Beyond CAD allows users without any art or visualization background to import and texture CAD files, place 3D assets for context from a built-in library of over 1500 assets, animate traffic, use visual graphics and more to tell the story of your project. Use Beyond CAD not only for public outreach to win project advocates but also for proposal graphics to win work.
Beyond CAD is built by a team led by Sam Lytle, a licensed professional engineer who has dedicated nearly his entire career focusing on 3D visualization in transportation and civil projects including building- and later selling- a 3D visualization studio called Civil FX.
Beyond CAD can work with data from Civil 3D, InfraWorks, Microstation, Openroads and more.