Blacksmith Master
Manage your own medieval smithy in Blacksmith Master and supervise the entire process from mining ores and gems to designing and selling finished products. Forge everything from weapons and armor to tools and cooking utensils to fund your craft and become the Blacksmith Master.
Blacksmith Master puts you in charge of your own medieval forge and has you manage resource acquisition and refinement alongside the production and sale of finished goods. Find and hire the best staff for each respective step of the process and equip them with the right tools to optimize your business and train their skills over time. Design your shop for the best throughput, fulfill orders from across the kingdom to unlock new capabilities, and seek out new opportunities in the market as customers come in looking for a variety of historically inspired items – from weapons and armor to tools and cooking utensils, you’ll perfect your craft to become the Blacksmith Master.
Fulfill orders from different parts of the kingdom to unlock new privileges and capabilities, including the ability to design new products. Design your shop to make the best use of space, ensuring there’s enough room for the production and sale of goods alike, all while adding personal touches to liven up an otherwise dreary space. As your reputation grows, so too will your operation, and it won’t be long before you become a master of your craft.
Whether you take direct control and get your hands dirty at the forge or instead rely entirely on your staff to get the job done, there will be many different ways to craft items in Blacksmith Master – some will require a longer process which includes heating an ingot, hammering it on an anvil, tempering it, assembling parts, and finally sharpening it on a grinding wheel. Other items will be simpler to make, requiring fewer tools as well as less effort and time, though they might sell for a smaller profit margin and do less for your reputation as a result.