Blind Descent
Blind Descent is an open-world survival adventure into the mysteries of the Martian depths. Play solo or with friends in 4-player co-op as you search for the missing team. Adapt to survive by building custom tools, upgrading your base, and/or mutating in this bizarre alien world.
Blind Descent is an open-world survival adventure that delves into the unknown realms of the Martian depths. A team of up to four pioneers has been sent for a reconnaissance mission, but what was supposed to be a routine expedition has become a fight for human survival. As exploration begins, the subterranean world reveals itself as a living, reactive ecosystem. What follows is a journey deep beneath the Martian surface, where survival hinges on your ability to learn, adapt, and symbiotize.
The discovery of this Martian underground world presents both an unprecedented opportunity for exploration and a significant challenge. The successful completion of this mission will not only uncover the fate of the missing pioneer team but also pave the way for future expeditions into this hidden Martian realm. Adapt through either scientific or biological means to survive.