Breachway
Explore the galaxy in this deckbuilding, sci-fi roguelike where ship upgrades and crew management are key to your survival. Optimize resource generation, engage in intense turn-based battles, and take on ever-growing threats as you seek out The Signal.
Captain – assemble your crew, load out your ship, and prepare to engage in intense turn-based battles while navigating through the galaxy. Acquire more powerful tools of the trade over multiple runs as you manage relationships across the many factions of Breachway – from the Militarist Solarii to the technologically inclined Numen, there are many friends and foes to be found among the stars as you shoot, sneak, and smuggle across the galaxy.
Breachway-14z1d
Choose from a multitude of ship chassis and then kit your selection out with a variety of weapon systems, defensive upgrades, and internal modules. Find unique synergies between your options as each choice comes with an associated set of cards for your deck, with additional cards and upgrades unlocked at your discretion after each victorious encounter – will you dodge dangerous regions, or face them head-on in the hopes of acquiring powerful new options for the journey ahead?
Seek out upgrades and new crew members as you traverse the galaxy – unexpected equipment combinations will provide powerful card synergies, each with their own risks and rewards.
Explore diverse tactical options as you engage in turn-based card battles where resource management, strategic foresight, and adaptive thinking will determine the victor.
Your sensors will pick up on enemy activity, letting you know what to expect when they strike. Calculate cooldown times and strategize around enemy equipment that poses the greatest threat to you in upcoming turns. Will you prioritize disabling specific equipment with focused fire, or will you instead rely on using defensive countermeasures to stand your ground as you burn past enemy shields and punch through their hulls? Not all equipment is created equal, and your options are determined by the unique capabilities of your loadout, and the resulting cards at hand.
The right order of operations can be the difference between a powerful alpha strike that obliterates a weaker ship, or an impenetrable defensive stack that buys you more time to chip away at a tough adversary. Hack enemy equipment, overheat their ships, overwhelm their point defense systems, and devise unique combinations with which to dominate space warfare.
Seek out the mysterious Signal as you carve your own unique path through the tense narrative encounters of Breachway. If at first you don’t succeed, try and try again – each run improves your odds of success with better knowledge and tools, while the varied events will send you down unexpected journeys full of twists and turns keeping each run fresh.
Engage with pirates and converse with members of four unique factions that might help or hinder you in various ways. Grapple with morally gray decisions as you come across people spread throughout the systems, coloring how the world looks at you and your crew.
The right faction relationships, properly managed, can unlock access to extremely powerful arsenals, but your ties with each of the factions will determine how your story unfolds – will you be swayed by the genetically enhanced Starkin and their desire for unity by any means necessary, or does the independence of the Free Roamers call to you instead?
Breachway puts you in charge of a rag-tag crew piloting a lone warship on a grand adventure – strategize and synergize your way on each run through the galaxy.