Cats on Duty
Cats on Duty is a purr-fect blend of RTS, tower defense, and match-3 game genres. Manage two game fields at once as well as arm and upgrade your cat towers to defeat hordes of formidable foes. Enjoy the meow-nificent battle!
Welcome to Cats on Duty, the purr-fectly hilarious and action-packed ultimate mix of real-time strategy, tower defense, and match-3 genres. It's an addictive game where heavily armed battle-hardened cat veterans of rodent skirmishes and yarn tangles defend their homeland (and litter boxes) against the forces of great evil! Choose your heroes from a range of cat warriors and participate in combat against 50 types of devilish creatures. Unleash the power of fluffiness and drive those zombies back to the depths of the underworld!
It's not just tower defense; it's tower defense with a twist of addictive match-3 gameplay! Connect the gems on the resource field to receive currency and purchase cat towers. Swap and combine cats on the battlefield to create upgraded towers and unleash devastating attacks. Inspired by Plants vs Zombies and Tower Swap, Cats on Duty takes the best of the genre and enhances it with captivating match-3 mechanics.
Prepare for epic cat fights, playful tricks, and adorable meows. Let your feline warriors show off their unique personalities and special abilities. Be ready for a blend of sassiness and strategy that will keep you entertained throughout the battles.
Face off against formidable foes that will make your whiskers tremble. Zombies, skeletons, spiders, Baba Yaga, and EPIC bosses can’t wait to see your tactical prowess. Sharpen your claws, load your shotguns, and show them who's the real top cat on the battlefield!
Unlock and collect a variety of quirky cat characters each with their own strengths and abilities. From snipers and assassins to Rambo-like felines and even a warrior version of Cat in Boots. Tailor your team to your playstyle and create the ultimate squad of kitty heroes. Gather three kittens in a row and witness the birth of a SUPER WARRIOR CAT!
Explore diverse and meticulously crafted levels from suspiciously cozy suburban backyards to a mysterious desert. Each environment presents unique challenges that require creating cunning strategies in order to emerge victorious.
Get your paws on Cats on Duty now and let the cat-astrophe begin! And remember, in the world of Cats on Duty, some enemies may have nine lives, but they've never faced a cat army like yours before!