Cities: Skylines - Race Day
Host high-octane races, thrilling running & cycling events, and large parades. Transform your streets into jaw-dropping spectacles that kick your city into overdrive!
Transform your streets into high-octane race courses, host thrilling running and cycling events, and dazzle crowds with massive parades. Whether you're drawing in tourists or entertaining your citizens, this expansion lets you create jaw-dropping spectacles and adds dynamic city-planning features that kick your city into overdrive.
Use Event Roads to create routes for Motor Races, Running Races, Cycling Races, and Parades. Event Roads function as regular streets day-to-day, then temporarily close to traffic when an event starts—transforming your city into a safe, festive venue.
Create a race destination that’s uniquely yours. Build a custom motor racing venue with Motor Race Tracks and your own road layout. Design a purpose-built circuit, or connect your track to Event Roads to create a citywide race route that roars through the streets on race day.
Build the heart of the action with new event buildings such as Race HQ, pit garages, and start and finish areas. Line your routes with spectator stands and decorations to pack the sidewalks with cheering crowds and boost the spectacle.
Run the show with new event tools: choose event types and tiers, set ticket prices, and manage your city’s full event lineup, from past highlights to current happenings and upcoming shows.