Citizen Sleeper 2: Starward Vector
The highly anticipated sequel to one of 2022’s most acclaimed RPGs, Citizen Sleeper 2: Starward Vector takes players to the Starward Belt, a richly realised, ramshackle set of habitats in an asteroid belt full of secrets, stories, and characters trying to make ends meet.
You are a sleeper, an emulation of a human mind housed in an artificial body. You are on the run from the corporation that made you and the gang that seeks to control you. Commandeer a ship, build a network of crew and allies, and take on challenging contracts as you seek to build a future for yourself.
Choose a class, configure your skills and assemble your crew in unique tabletop-inspired gameplay. Your future depends on the roll of a dice, as you make difficult choices in a complex world. Reinventing the award-winning systems of Citizen Sleeper, this dice-driven RPG will satisfy both fans of the original game and new players alike.
Contracts take place far from the bars and shops of the Belt’s many hubs. These high-risk jobs each have their own challenges. From exploring treacherous derelicts and risky heists, to asteroid surveying and ship repair, you’ll need to make the most of your skills, crew and resources to complete the contract and get paid.
Soon after escaping from your corporate overlords, you fell under the control of a local criminal gang and its leader, Laine. Now, after a desperate attempt to free yourself from servitude by rewriting the very code that governs your system, you are on the run again, this time with a malfunctioning body, a price on your head and no memory of your past.
Nothing in the Belt ever runs smooth, including your artificial body. Citizen Sleeper’s revolutionary dice system returns, revised for the sequel. Manage your stress or take damage to your dice. Deal with glitches as they accrue in your system. Push yourself to get lucky and make this cycle count.
Contracts offer a new kind of focussed, tactical gameplay to the Citizen Sleeper experience. You’ll need to prepare carefully and choose the right approach for these multi-cycle, high-risk, high-reward jobs, but you’ll also have to react and adapt to both the roll of the dice and the twists and turns of each task.