Commandos: Origins - No Man Left Behind
Missing in Action – a story yet untold. With Commandos: Origins – No Man Left Behind, you step back in time and discover the secret mission that led to the Green Beret being captured in occupied France.
What begins as a covert mission to exfiltrate an informant with critical intelligence on a new German superweapon, quickly escalates into a thrilling hunt and an unfortunate capture. When the informant suddenly disappears, O’Hara follows the clues to find him and the secret weapon, but instead discovers a group of prisoners. He takes the risk to rescue them and ends up imprisoned himself.
That’s when the Spy, the Sapper and the Sniper learn about their missing comrade and head to France to uncover what happened. Guide them as they infiltrate the German military compound, free the Green Beret, and finish the mission to destroy the prototype of a weapon that would otherwise cost countless innocent lives. The success of this mission is now in your hands.
The missing link: In Commandos: Origins DLC ‘No Man Left Behind’, you finally discover the events that led to the Green Beret’s capture, triggering the search for him and the rescue mission of the main campaign.
Embark on four new missions to uncover crucial information leading to the prototype of a new German superweapon, being built in the seclusion of the French mountains.
Your search for both information and your captured companion will take you across a huge, picturesque map of occupied French territory in the Auvergne, spanning nighttime forest operations and heavily guarded military structures scattered across the mountainous countryside.
Encounter new characters, including the informant and fellow prisoners, and prepare to face a new enemy unit: the radio operator, who will call for reinforcements and trigger a global alarm if his line of communication is not cut before he is eliminated.