Couch Planes
Race the skies to glory in Couch Planes, an airborne party game where the craftiest pilot wins. Tight flying meets over-the-top fun in this fast-paced joyride. Whether you’re dodging missiles with friends on the couch or gunning for the leaderboard glory online, you’ll feel the thrill of being an arcade stick jockey. Zip through hazard-filled maps, collecting race-changing power-ups, on your way towards the finish line.
Fly solo, squad up, or turn game night into a friendly competition to see who is master of the skies. Couch Planes supports local 4-player split-screen and up to 12 players online, with support for mixing local and online pilots. Take it casual or get sweaty and dominate with precision flying. Either way, it’s all systems go.
Smash mid-air balloons to unleash game-changing power-ups: homing rockets, speed boosts, exploding mines, and more. Items are balanced by your position, so no one’s ever too far ahead–or safe.
Fly across 15 handcrafted maps full of environmental hazards and goodies, from tornadoes and collapsing cliffs to power-up windmills and treasure-hauling steam trains. Thread the needle to take a shortcut, but misjudge and you’ll be tasting your friend’s afterburners.
Simple, arcade controls make it easy to jump in, but there’s plenty of depth under the hood. Learn to barrel roll past missiles, drift through tight turns, or flip your way out of trouble like a skyborne stunt master.
Progress while you play to earn cosmetics, including skins, trails, decals, and effects. And none of it affects performance. There’s no pay-to-win nonsense here. Everyone competes on equal footing, but only the best look good doing it.
With seasonal events, rotating shop items, ranked ladders, and evolving content, Couch Planes is always cooking up something new. Whether you're in for a quick match or chasing your next unlock, there’s always a reason to jump back into the cockpit.