Curious Expedition 2
Curious Expedition 2 is a turn-based narrative roguelike that requires players to manage their resources and party members to keep insanity at bay and find glory.
A grand discovery has been made: mysterious islands have begun to appear and vanish from the oceans as if by magic. The great Explorer Clubs are funding expeditions to these strange islands to bring treasures back for the 1889 World's Fair in Paris. Are you bold enough to join the adventure?
Procedural storytelling makes every adventure unique. Your characters form relationships, change loyalty, acquire illnesses, and more in response to the environment and your decisions.
Embark on an epic campaign that combines procedural gameplay with handcrafted story to create a narrative experience that can be played again and again.
Join weekly online competitions and pledge yourself to an Explorer Club to compete for unique rewards.
Set off on a variety of expedition types, each with their own unique goal and events. Will you seek out the legendary Golden Pyramid or choose to recover the Rainbow Orchid instead?
Discover mysterious locations and come across all manner of unique cultures, flora, fauna, treasures and more.
Veteran Curious Expedition players will discover plenty of new content: new items, character types, enemies, biomes, tribes, events, and much more!