The Early Access version includes the first few hours of the story campaign of the final game. We're planning to add more parts during Early Access, but the final part of the story will only get added around the full release of the game. Otherwise the Early Access version has most features implemented already that will be present in the final game, including combat, stealth, crafting, optional co-op etc. All of these systems will be improved during the Early Access phase.
The story campaign is not fully included yet and the playable locations and quests only amount to a few hours of playtime. The existing systems might also have bugs and lack options and progression.
The game features replayability through story and gameplay choices, but if "many hours of gameplay" is an important metric to you, you should wait until this game is finished.
We have a good grasp on the complexities now and are confident that the game can be finished in due time. If it turns out to be necessary though to take more time to achieve the quality we want, then we'll take that time.
Your progress will be saved between most updates, but we expect a few milestones where savegames might become incompatible. You should expect that the Early Access savegames won't be compatible with the final version of the game.
We are currently not planning to change the price when the game leaves Early Access.
The game client will have a list of recent updates. And we'll be sharing updates about the game through our Twitter (Opens in new tab) and our Discord (Opens in new tab).