Defold
Defold is a completely free to use game engine for development of desktop, mobile and web games. There are no up-front costs, no licensing fees and no royalties. The source code is made available on GitHub with a developer-friendly license. The Defold editor runs on Windows, Linux and macOS and includes a code editor, debugger, profiler and advanced scene and UI editors. Game logic is written in Lua with the option to use native code to extend the engine with additional functionality.
With Defold you create your game once and export to all supported platforms without making any changes. The Defold APIs work across all platforms and you do not have to worry about typical platform specific things such as file paths, texture formats, input methods, render pipelines, networking protocols or in-app purchasing systems. We got you covered!
Defold comes fully featured out of the box. There's nothing to set up or configure, not even when building. Simply download the editor and get creative!
Defold is built from the ground up as a 3D engine with special focus on top-notch tools for 2D game creation. Build your games using a component based system for maximum performance and modularity.
Defold has a powerful animation system for visual components and scripts. Use flipbook animations for sprites and other 2D components, bone animations for models and property animations for movement, rotation, tweens and other values.
Assemble and layout your game in the artist friendly scene editor. Build levels, player characters, bosses, screens and user interface components all from within the editor.