Democracy 4
Democracy 4 is the ultimate sandbox for testing out your political ideas. We all think our politicians are useless and that we could do a better job ourselves, but is that really true? With one eye on the budget, one-eye on the polls, and somehow finding time to watch out for terrorist attacks at the same time, you will find that staying in power while changing society for the better is a tougher job than you ever imagined.
The intention in designing this game is to have no implied bias whatsoever (tricky, but we try!) so this is NOT a game that is going to lecture you about politics, or tell you that your beliefs are wrong. This is a strategy game, not a political protest :D. If you want to turn your country into ayn rand's fantasy, abolish all public spending and all taxes, you can do that. it might work, it might not! depending on how you handle it. All the game tries to do is model the likely effects, short and long term of any action you take.