DOOM (1993)
You’re a marine—one of Earth’s best—recently assigned to the Union Aerospace Corporation (UAC) research facility on Mars. When an experiment malfunctions and creates a portal to Hell, the base is overrun by blood-thirsty demons. Shoot your way out.
Developed by id Software, and originally released in 1993, DOOM pioneered and popularized the first-person shooter, setting a standard for all FPS games. An enhanced version was released on PC, consoles, and mobile devices in 2019. Now, you can get the enhanced version of the base game and the additional content here.
You’re a marine—one of Earth’s best—recently assigned to the Union Aerospace Corporation (UAC) research facility on Mars. When the UAC’s teleportation gateway between the moons of Phobos and Deimos malfunctioned, something evil was created: a portal to Hell. With the bases overrun by demons and your fellow marines dead; you must shoot your way out to survive.