DOOM + DOOM II
Altogether, there are a total of 187 mission maps and 43 deathmatch maps in DOOM + DOOM II.
² Mods need to be installed separately; installation requires additional system storage.
The demons came and the marines died...except one. You are the last defense against Hell. Prepare for the most intense battle you’ve ever faced. Experience the complete, original version of the game released in 1993, now with all official content and Episode IV: Thy Flesh Consumed.
Hell has invaded Earth, and to save it, you must battle mightier demons with even more powerful weapons. This beloved sequel to the groundbreaking DOOM (1993) introduced players to the brutal Super Shotgun, the infamous Icon of Sin boss, and more intense FPS action.
The UAC relocated their experiments to one of the moons of Jupiter. A spaceship, mistaken for a supply vessel, was granted access. But when it got close to the base, demons poured out. All your comrades were slaughtered or zombified. This time it's not about survival. It's about revenge.
This expansion includes twenty additional levels, all with the same hell-spawned horrors and action of the base game. Each level was created by independent designers and supervised by id Software.
Created by id Software co-founder, John Romero, and released as an episode-sized mod consisting of 18 new maps, Sigil fits in between the timelines of DOOM (1993) and DOOM II. Baphomet, the gatekeeper of Hell, “glitched the final teleporter with his hidden sigil, whose eldritch power brings you to even darker shores of Hell. You fight through this stygian pocket of evil to confront the ultimate harbingers of Satan, then finally return to become Earth’s savior.”
Created in collaboration by id Software, Nightdive Studios, and MachineGames, Legacy of Rust is the newest episode for DOOM, and the first official episode since DOOM II to feature new demons and weapons. This 16-map Episode is broken up into two 8 map sections: The Vulcan Abyss and Counterfeit Eden.