DOOM II
Celebrate DOOM's 25th anniversary with the re-release of DOOM II. This beloved sequel to the groundbreaking DOOM (1993) gave players the brutal Super Shotgun to bear against deadlier demons, and the infamous boss, the Icon of Sin.
Developed by id Software, and originally released in 1994, DOOM II is a critically acclaimed, action first-person shooter and sequel to DOOM (1993). An enhanced version was released on PC, consoles, and mobile devices in 2019. Now, play the enhanced version of the base game, and the additional content in one place.
Hell has invaded Earth, and to save it, you must battle mightier demons with even more powerful weapons. This beloved sequel to the groundbreaking DOOM (1993) introduced players to the brutal Super Shotgun, the infamous Icon of Sin boss, and more intense FPS action.
The UAC relocated their experiments to one of the moons of Jupiter. A spaceship, mistaken for a supply vessel, was granted access. But when it got close to the base, demons poured out. All your comrades were slaughtered or zombified. This time it's not about survival. It's about revenge.
Every effort has been made by the nation's top scientists to close the seven interdimensional Gates of Hell, but one portal remains open. Alone, you must infiltrate the ravaged base, defeat the demon Gatekeeper, and seal the last Hell portal before the undead take over the world.
Originally released as the “Master Levels for DOOM II,” this expansion includes twenty additional levels, all with the same hell-spawned horrors and action of the base game. Each level was created by independent designers and supervised by id Software.