Explore a stunning world, make complex moral choices, and engage in bone-crushing combat against massive and terrifying creatures. The Ultimate Edition includes Dragon Age: Origins, Dragon Age: Origins - Awakening and all nine content packs.
You are a Grey Warden, one of the last of this legendary order of guardians. With the return of mankind's ancient foe and the kingdom engulfed in civil war, you have been chosen by fate to unite the shattered lands and slay the archdemon once and for all. Explore a stunning world, make complex moral choices, and engage in bone-crushing combat against massive and terrifying creatures.
The story of the Grey Wardens continues as you are named their commander. Fight new enemies, learn new skills and spells, and explore an all-new area of the world, Amaranthine.
Customize your hero's physical appearance and character alignment, but choose wisely. Your race and combat class will define your origin, both within Thedas and beyond. Choices determine where you begin your journey and future interactions.
Recruit over a half-dozen party members, including mages, deadly assassins, a berzerker dwarf, and a warrior from the giant Qunari race. With so many different personalities, you'll have to watch your words to build trust, loyalty, and maybe even romance.
Combine your own moves with those of your teammates to build a melee attack. Fight in real-time with hard-hitting strikes, or assign individual orders to teammates for a more tactical approach.