When a pair of corrupt ancient gods break free from centuries of darkness, the vibrant land of Thedas needs someone they can count on. Rise as Rook, Dragon Age’s newest hero. Be who you want to be and play how you want to play as you fight back and lead your team of seven companions, each with their own rich story. Together you will become The Veilguard.
Enter Thedas, a vibrant world of rugged wilderness, treacherous labyrinths and glittering cities. The world is teetering on a knife’s edge while corrupt gods unleash havoc across the continent. Nations war and factions splinter. Who will you trust? From the Arlathan Forest to the back alleys of Minrathous, this is a broken world. Your actions will affect the fate of Thedas forever.
Unite a team of seven companions, each with rich lives and deep backstories. These are characters to befriend, and even fall in love with. Among them, an assassin, a necromancer, a detective, each and all bringing their own expertise and unique abilities to the fight. You are never alone, decide who to take into battle and together face down demons, dragons and corrupt gods.
Select different races and combat classes, customize appearance, choose the backstory and begin the journey as Rook, Dragon Age’s newest hero. You’ll gain new abilities and discover unique, powerful artifacts to enhance your own style. There are tough decisions to be made, allies to inspire, and a fight that needs every sword, staff and bow you can muster.