Obtain a variety of weapons and armor, including curiosities from a forgotten era with the Deluxe Edition. You’ll receive cosmetic weapon and armor sets for the Warrior, Mage, and Rogue classes as well as cosmetic armor sets and weapons for each of your 7 companions. That’s 3 armor sets for Rook, 6 weapons for Rook, 7 companion armor sets, and 7 companion weapons – saving Thedas never looked so good.
When a pair of corrupt ancient gods break free from centuries of darkness, the vibrant land of Thedas needs someone they can count on. Rise as Rook, Dragon Age’s newest hero. Be who you want to be and play how you want to play as you fight back and lead your team of seven companions, each with their own rich story. Together you will become The Veilguard.
Enter Thedas, a vibrant world of rugged wilderness, treacherous labyrinths and glittering cities. The world is teetering on a knife’s edge while corrupt gods unleash havoc across the continent. Nations war and factions splinter. Who will you trust? From the Arlathan Forest to the back alleys of Minrathous, this is a broken world. Your actions will affect the fate of Thedas forever.
Select from different races and combat classes, customize your appearance, choose your character’s backstory and begin your journey as Rook, Dragon Age’s newest hero. The choice is yours. On your adventures, you’ll gain new abilities and discover unique, powerful artifacts to enhance your own combat style. Brace yourself, there are tough decisions to be made, allies to inspire, and a fight that needs every sword, staff and bow you can muster.