Druidstone: The Secret of the Menhir Forest
Evil is afoot in Menhir Forest. The druids, the caretakers of the woods, are troubled: their archdruid has disappeared under deeply suspicious circumstances, and a cancerous growth of purple cysts is spreading, carrying corruption and sickness wherever they appear. It takes a special kind of hero to save the day. Or maybe more than one.
Druidstone is a labor of love from the co-creators of the critically acclaimed Legend of Grimrock series. It is a tactical, single-player, turn-based roleplaying game, which combines the best qualities of modern RPGs with the elegance of tactical boardgames. Every action, every turn counts as you control your party of heroes through handcrafted, challenging missions with varying, and often surprising, objectives.
The world of Druidstone is filled with ancient lush forests, standing stones, snow-topped mountains, deadly creatures and puzzle-ridden ruins. And somewhere in the middle of all of this, caught in the flow of events, are Aava, the archdruid's daughter, who must now shoulder his responsibilities, Leonhard, a warden with a mysterious past and a lethal destiny, and Oiko, the failed Red Priest who is living proof that one may be very smart without being particularly wise. Along the way, they meet companions and villains, whose unique personalities and abilities make every encounter memorable.
A tactical, turn-based and tile-based battle system where every action and every turn counts.
Upgrade the abilities of your heroes. Your choices have a dramatic impact on the characters' capabilities!
Find lost shipments to gain access to the best gear in Steelface's Emporium of Curios.