Dying Light 2: Stay Human - Winter Tales Edition
It’s been 20 years since the events of the original game. The virus won, and humanity is slowly dying. You play as Aiden Caldwell, a wandering Pilgrim who delivers goods, brings news, and connects the few remaining survivor settlements in barren lands devastated by the zombie virus. However, your true goal is to find your little sister Mia, who you left behind as a kid to escape Dr. Waltz's torturous experiments. Haunted by the past, you eventually make the decision to confront it when you learn that Mia may still be alive in Villedor — the last city standing on Earth.
Bloody Ties is the first official story DLC for Dying Light 2 Stay Human - a thrilling first-person action survival game set in a post-apocalyptic open world.
As Aiden, you are encouraged by a promise of wealth, fame, and access to the best gear to enter a tournament where people sacrifice everything just for status.
Come alive when the clock strikes midnight and begin the ballet of fury with the enchanted wooden armor of The Nutcracker. It will act as your mainline defense while you fend off incoming monsters with the gilded Nutcracker’s Saber. Use the Nutcracker Paraglider to reside high up from where everyone beneath assumes the charm of a tiny creature. The crescendo of your valiant effort will go down as another classic tale.