Empire of the Ants
Conquer enemy nests and lead your colony through the perils of the forest in this groundbreaking RTS. Empire of the Ants is a photorealistic, third-person real-time strategy game where you command your insect legions in epic battles.
A massive update for Empire of the Ants, focused on replayability, strategy, and co-op multiplayer!
Replay 6 story missions with a scoring system. Optimize your strategies to reach the top!
Team up in co-op against two AI colonies on a brand-new map designed for large-scale battles.
Creates a fog that blocks vision and information in a targeted area—perfect for surprise attacks.
Experience an immersive journey and defend your lands through tactical and strategic battles in an epic, microscopic world.
Play as 103,683rd, an ant of the warrior caste with an inquisitive mind: explore the Federation and fight for it, conquering new territories.
Exploring, strategizing, and forging alliances with the local wildlife will be crucial to emerge victorious from the many challenges lying ahead.
Shape your strategy by choosing your roster wisely: starting, support, and super-predator legions.
Adapt your strategy by building the right chambers: build your economy, manage your legions, gather Information on the battlefield, gain new Powers, or strengthen your Defense.
Play through a 20-hour-long campaign inspired by Bernard Werber’s bestselling saga, where the fate of your colony rests upon your antennae.
Choose your way to play, whether you’re looking for strategic combat and challenges or you prefer exploring the environment and fast-paced tactical missions.