Empires of the Undergrowth
Command swarms of warriors at an unprecedented scale of warfare in this blend of RTS and base-building. Lead ant colonies against the many fearsome threats of the insect world while building intricate nests, developing pheromone-based tactics and evolving to meet growing dangers.
Forge your empire in the world of ants, building extensive nests and managing an intricate hierarchy in a way that puts the real-time strategy genre under the microscope. Control a variety of warrior ant species in intense battles, command your workers to build and supply an ever-expanding base, and protect your queen at all costs while navigating the unique threats and opportunities of the insect world.
Hundreds of warriors clash in a melee of gnashing mandibles as formic acid artillery fires overhead. Nightfall has come and the last of the workers are rushing back underground, dodging beetles to deliver food to the nest. The stockpile is empty, and without more, reinforcements will not hatch for the ongoing war between the duelling Empires of the Undergrowth.
Workers scurry in from the surface. Few have returned, but they carry valuable sources of food that will help reinforce the front as a new wave of warriors pour forth from the nurseries, eagerly following the scent of pheromones that tell them where to go and what to do en route. They are the last bastion of the colony, born with a singular purpose – hold the line!