Empyreal
In a far-flung corner of the galaxy an Expedition arrives on a hitherto unexplored planet to find a colossal Monolith built by a lost civilisation.
These are no mere ruins: the Monolith is filled with danger, and the Expedition is ill-equipped to unearth the secrets within.
All eyes turn towards an elite mercenary who may succeed where others have failed.
Venture inside the Monolith and face the automatons that yet remain, remnants of the impossibly ancient civilisation that built this unknowable structure. Survive and uncover revelations that transform our understanding of humanity itself.
Choose one of three weapon archetypes: The Glaive, The Mace & Shield or the Cannon. Each weapon has its own core move set giving each their own unique playstyle.
Empyreal features a unique blend of RPG Systems and Skill-based Combat. Master the flow of combat with perfectly timed attacks, deflects, parries and even many Abilities that gain additional effects when perfectly timed.
Find powerful new Equipment, adjust your stats via an extensive modification system and refine your build to perfection.
Empyreal features dozens of Abilities with a huge variety of effects including dealing damage, providing defence or healing, extra movement options and other utility.
Find new Abilities as you progress through the game, many of the most powerful are well-hidden or locked behind lengthy Quests.
Experiment with a multitude of Character Creation options or choose one of the 30 presets to jump straight into the action with.