Engine Evolution 2023
I have been creating this game since high school and have worked hard through my studies at Charles University in Prague. My aim for this year is to carry over my Ph.D. research about procedurally generated terrains into my game. My goal is to one day capture 150 years of racing in a single game.
Engine Evolution is a multiplayer racing game that uses similar principles as World of Tanks - with each race, against 11 other players, you gain experience and credits, for which you can buy various upgrades for your vehicle, or unlock newer vehicles. You start with machines of 1906, can you get to the very top and ride on modern machinery?
Controls are simplified enough to still give you the passion from riding but not too complex to take you hours to learn. It mainly focuses on giving players the best enjoyment from racing fights possible. The core of the game are short dynamic races with a high density of action. The feeling from the ride is very reminiscent of older games, do not expect a hardcore simulator. On the other hand, it's not a mario kart racing game - there are physics and you need to keep that in mind.