Why Early Access? and When will the game be released?
“We choose to make an early access release in order for our players to be a part of our development journey as they aid us eliminate the possible issues by reports to create the best experience for full launch. We are aware how important it is to get feedback but what's more important is implementing those feedbacks into our game for creating the greatest version of our game. We're aiming to fully release 'Ertugrul Ulukayın' by late 2024, fine-tuning everything to get this project as close to perfect. Best route for us to accomplish this goal is by an early-access release and including our community in the process.”
“Early access will show our players how the game works, how the mechanics are implemented, and all the more important the potential of the end product they will access with full release. However early access is only the tip of the iceberg as it only shows our prologue to the players, we plan to share two big semi-open world maps for our players to experience, big fights, new skills, upgrades and more in a 15 hour long gameplay with our players on full release.”
“As of now, the game is fully playable for the targeted 2 hours for early access release. Players can try out our fundamental mechanics, take a peek at how the storytelling and narrative is playing out, and indulge in the start of a big saga.”
“We are eager to gather feedback and suggestions from the community here on Epic and through various social media channels. Your input will be valuable in shaping the future of the game.”
"We are planning to add cosmetic armor and weapon items for the game in the form of DLCs after launch"