Every Day We Fight
Citizens from either side of an ongoing war must set aside their differences as a mysterious alien invasion threatens humanity – time has come to a stop for all but your small band of freedom fighters. Caught in a seemingly endless loop, you must shape these ordinary civilians into heroes as they repeatedly fight and die in this turn-based tactical roguelite. Real-time exploration, stealth, and teamwork are essential as you acquire new skills, seek out more powerful weapons, escape the time loop, and save the world. Welcome to the resistance!
Countless lives hang in the balance, frozen in time as the alien Rifters seek to harvest the world’s resources. Your group of three have somehow escaped that curse, only to suffer something worse – every time they die, time resets. Or so it seems.
Take on a variety of mission types to thwart the alien invaders – shut down their harvesters, defuse their bombs, and take out their occupying troops to gain the skills you need and secure victory. Will you attempt secondary objectives to save other civilians at the risk of losing your progress? Or will you sacrifice the lives of those frozen in time in the interest of advancing towards your ultimate goal? With every new time loop, newly acquired experience and skills remain, and with every death, your band of civilians turn into hardened war veterans.
Explore the multiple districts of your wartorn city, seeking out weapons stashes and uncovering hidden equipment that will better prepare you for what comes next. Anything you discover in one loop is available to you from the start of the next, fundamentally changing your approach. Use more advanced weapons, modifications, and gear to defeat the enemy more handily, in turn gaining access to even more powerful tools of the trade.
Take on the Rifter leaders in challenging boss battles that place your fighters on the back foot. Harder to kill, heavily armored, and dangerously armed, these leaders hold the key to this war – every time one falls, the time loop shifts forward, bringing the forever war closer to an end.
War is unforgiving and relentless, and every opportunity must be taken to secure the upper hand. Your tactical prowess will be put to the test when the bullets start to fly – armed and positioned appropriately, allies can work closely together to assist one another, interrupt enemy movements, and bring about a quick end to challenging circumstances.
Study the enemy you’re facing, sneak around the battlefield to obtain an optimal position, and seek out any opportunities to use the world around you to your advantage.
Take direct control of every shot as you aim down the sights, find where your target is weakest, and unleash a hail of bullets. Hit chances are determined entirely by your positioning, your aim, and your reaction time, with ballistics taking firing angles and obstructions into account as your targets run and duck for cover. Will you trust your aim with a sniper rifle, spray and pray with a submachine gun, or get up close and personal with a trusty shotgun?
The action never stops as your resistance fighters can react to both friend and foe across turns on either side, beyond their usual action point limits. Every individual has access to unique reflex actions to intercept enemy movement and assist allied kills, or to scramble away from enemy fire. Will you reserve your reflexes for defensive maneuvers when things take a turn for the worse, or will you use them to apply constant pressure on the enemy?
The arrival of the Rifters brought the world to a standstill, but life goes on for your fighters. Uncover their checkered pasts as they learn to work together. Unveil the mystery of the alien invaders and their control over time as you fight through the streets of a once-beautiful city to reveal the full truth about the war. Your resistance grows stronger with each success, and with each failure – after all, death is only the beginning.
Trademarks, tradenames, and copyrights are property of their respective owner, Signal Space Lab (2025). All Rights Reserved.