Food Truck Empire
Food Truck Empire is an economic strategy/tycoon game where you manage your own fast-growing Food Truck enterprise. Compose your dishes, automatize their production, customize your trucks and research new tech - all to serve even the pickiest customers. World of flavor is yours!
Food Truck Empire is an economic strategy/tycoon game where you become an owner of a fast-growing Food Truck enterprise. Your goal is to feed the hungry masses and conquer several unique cities with your amazing food. Only one way to do it - roll up your sleeves, grab the right ingredients and start crafting your own recipes inside your truck!
Composing the dishes by selecting the right ingredients and creating automated assembly lines within your truck are the foundation of your success. Buying new trucks, customizing and equipping them with necessary utilities will let you serve even more customers while researching new technologies will ensure that your company always is ahead of your competition.
People are hungry. You have food. A match made in heaven? Well… it’s not that simple.
You design the way magic happens within your trucks! Create quick automated routes between each part of your cooking process - keep them tight and well thought out to ensure the fast delivery! Switch your equipment on the fly and use new ingredients as you unlock them while playing. Buy fresh ingredients, swap appliances that you don’t need for new cool additions to your food truck. It’s almost like toy blocks - easy to use but sizzlingly satisfying.
Design easy-yet-complex smart layouts that maximize your cooking efficiency and add several layers to your dishes. It’s basically plug and play… or maybe plug and cook? This way you’ll create many tasty dishes sure to catch your customers’ attention!
Everybody likes food, but what food will make people fall in love with YOUR food truck chain?
Choose among tens upon tens of different ingredients when deciding about your menu. It’s not “just meat” - you decide exactly whether you’re going to use a pre-packed burger patty or create your own completely from scratch. As you play you will unlock many new ways of handling your food - cooking, baking, frying and more. Use your ingredients well, find new combinations and your dishes will become the talk of the town especially if you remember about your customers' preferences!
Your food truck will evolve as you continue playing - starting with simple dishes consisting of one or two different ingredients is all good and fine but at some point you will start doing multi-leveled marvels of cooking artistry. To create each dish you will use several different automated food preparation processes - all supported by the cozy confines of your truck!
It’s not just burgers - try your hand at dishes from many diverse cultures. Sushi, tacos, pasta, or maybe some dumplings - you will be able to create all kinds of fast foods.
Passion for cooking isn’t enough to win your customers’ hearts. You need a strongly optimized pipeline, a fleet of diverse food trucks and a hunger for success on top of that.
Before you send out your fleet to conquer the streets and offer your customers the best food in the city - make sure your trucks are presentable! Customize their shape, accessories, colors and slap some cool stickers on them. If you’re feeling cheeky you can even draw your own paintings on them!