Football Manager 2024
Craft a world-class team ready to dominate your rivals in football’s most prestigious competitions. Progress never stops when you’re pursuing footballing greatness.
Step into the shoes of a real boss, managing the world’s best teams and writing your own football story in Football Manager 2024, the most complete edition in the series yet.
Jump into management at an elite club backed by a big transfer budget or use the new ability to import your existing career from Football Manager 2023 and continue your relentless quest for glory.
Enhancements to player animations, ball physics and lighting deliver the most immersive Match Engine in Football Manager history. Move to the cutting edge of football by using the new Inverted Full-Back player role, while more intelligent player rotational movements adds more fluidity to every highlight.
Make an impact at both ends of the pitch with an overhauled Set Piece Creator. Lean on the expertise of brand-new Set Piece Coaches to develop winning routines and outsmart your rivals.
Better shape your perfect squad with the introduction of new Intermediaries that will help you offload surplus players for a cut of the final transfer fee. Additional functionality for existing Agents and the debut of TransferRoom, a football marketplace for transfers in real life, gives you more real-world powered tools than ever to build an elite team and dominate the competition.
Motivate your team to achieve more on and off the field by setting them individual Targets. Whether you’re focusing on goals scored in a season or average training performances, challenge your star players and top prospects to maximise their ability.
Enjoy greater variety in every career with the arrival of a ‘Real World’ transfer-date game mode that mirrors when players actually joined your club. Plan for your country's future as you look to dominate international management with a revamped National Pool that gives you a better overview of the talent at your disposal. Match preparation and briefing meetings deliver you winning insights before each fixture. Further detail on all of this year’s additions, big and small, is available at footballmanager.com.
This version contains information that is still under approval process by rights holders and may contain data that does not, at this time, accurately reflect real world data. For context, some club and player assets may be absent during this version.