Fort Solis
Responding to an unusual emergency call from a remote mining base, Jack arrives at the dark and desolate Fort Solis. With storm warnings imminent, he heads inside to make desperate contact. As the night grows longer, events escalate, spiral out of control, and the mystery of what happened to the crew begins to reveal itself. The storm is approaching, limiting Jack’s escape as he looks to hold out until morning arrives.
Fort Solis looks to deliver a high-fidelity experience designed to completely immerse the player in the cast and their long night. With performances from Roger Clark, Troy Baker, and Julia Brown, Fort Solis looks to deliver emotion, fear, empathy, and much more with every chapter.
Fort Solis brings players the next level of details and facial and body animations. With the help of Unreal Engine 5.2, Fort Solis’ realistic universe is brought to life!
The skeleton of Fort Solis is built above and below ground. The base contains a variety of locations each with their own surface and sub-surface levels. Players will be able to explore the isolated stormy surface, the creepy service tunnels absent of light, or the multiple departments that help Fort Solis function on a day-to-day basis such as Engineering, Medical, and Communications.
As the story unfolds, locations can easily be revisited for additional story context or continue to serve as a backdrop to the fate that awaits Jack with each passing hour.