Frozen Ship
Early Access games are still under development and may change significantly over time. As a result, you may experience unforeseen issues or completely new gameplay elements while playing this game.You can play now to experience the game while it's being built or wait until it offers a more complete experience.Frozen Ship is a first-person narrative adventure in the unique blending of survival, build&craft, and economic strategy genres.
Welcome to the snow-covered wastelands of a once-thriving world. You will lead an expedition to find a place suitable for establishing a settlement. At your disposal is a crew of 20 people and a ship - a machine capable of covering vast distances while carrying everything necessary for a long journey.
For those who complete the story campaign, but wish to continue the journey, we have provided a survival mode.
Depending on the difficulty level, events can either add interest to the story, or deal you a crushing blow. Primarily, the events are designed to add variety and increase the complexity of the gameplay. But let's not forget the good things - sometimes a couple of new workers or a stash of supplies can save the entire expedition.
Manage your loyal crew. Assign people to the most essential tasks for today. But remember, this harsh world does not forget mistakes. Like you, people venture out to explore the world, or stay aboard to handle construction, cooking, crafting, and much more.