Worlds in Crisis
In Worlds in Crisis, you will encounter a host of new world events with ideological choices that you will have to resolve. Several new planet types and over a dozen new planet features also await you, breathing new life into the game for old-time Galactic Civilizations players while offering exciting options for people picking up the game for the first time.
Native intelligent primates - We’re not monkeying around here. A newly terraformed continent reveals quite a surprise.
Mad Governor - Just what is going on here? Mass hallucinations, city-wide parties, and people disappearing off the streets make for an unusual adventure.
Notorious Smugglers - Will this smuggler have a change of heart, or go back to his old ways? That’s entirely up to you.
And more! - A host of new choices await you. Will you handle them benevolently, pragmatically, or malevolently?
Explore worlds sterilized by mad scientists, landscapes littered with ancient battlefields, and tranquil planets overflowing with milk, honey - and whatever that blue stuff is that the Altarians drink.
Fertile World: Abundant with life and foliage, it’s the perfect planet for feeding an entire empire.
Tranquil World: Beautiful and serene, this place is just waiting to be overrun by retirees.
Fissured World: Deep and abundant fissures may hide secrets within the planet’s core. Dive deep and uncover them.
Bombarded World: Boiling calderas and abundant geothermal energy are all that remain here after the Precursors’ ancient wars.